Αφορά παιδιά που δυσκολεύονται στην κοινωνική χρήση του λόγου και υστερούν σε επικοινωνιακές δεξιότητες. Η σύνθεση των ομάδων καθορίζεται από τη χρονολογική και αναπτυξιακή ηλικία, τις δυνατότητες και τις ανάγκες των παιδιών.
Γενικοί στόχοι προγράμματος
• Κανόνες καλής/επιτυχημένης επικοινωνίας
• Χαιρετισμοί
• Έναρξη και διατήρηση διαλόγου
• Αξία και διατήρηση βλεμματικής επαφής και προσοχής
• Αναγνώριση, διαχωρισμός και διαβάθμιση συναισθημάτων στον εαυτό τους και στα άλλα μέλη της ομάδας
• Κοινωνική διάδραση και παιχνίδι
• Κοινωνική διάδραση και χιούμορ
• Αναγνώριση, αξιολόγηση και αντιμετώπιση δυσάρεστων κοινωνικών καταστάσεων (π.χ. σχολικός εκφοβισμός)
• Βελτίωση γλωσσικών δεξιοτήτων που είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την κοινωνική διάδραση
√ Εξιστόρηση καθημερινών νέων, παραμυθιών και φανταστικών ιστοριών
√ Παροχή πληροφοριών και οδηγιών με σαφήνεια, πληρότητα, συντομία, συνυπολογίζοντας τη διατήρηση του ενδιαφέροντος του ακροατηρίου
√ Περιγραφικός λόγος
√ Ιδιωματικός λόγος
√ Προαγωγή ευέλικτης σκέψης και λογικών συλλογισμών
Νέα θέματα ενδιαφέροντος μπορούν να προκύψουν σε κάθε συνάντηση μέσα από αυτά που φέρνουν τα παιδιά για συζήτηση και επεξεργασία.
Αναγνωρισμένοι Ψυχοθεραπευτές
Όλοι οι ψυχοθεραπευτές της Μονάδας (παιδοψυχίατροι ή ψυχολόγοι) είναι μέλη αναγνωρισμένων εταιρειών ψυχοθεραπείας.