Λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μαθησιακής υποστήριξης των παιδιών – είναι ζωτικής σημασίας να τους εφοδιάσουμε με τις απαραίτητες γνώσεις και τις κατάλληλες στρατηγικές/τεχνικές προκειμένου να ανταπεξέλθουν άμεσα και αποτελεσματικά στη νέα πραγματικότητα. Επομένως, κάποιες κατευθυντήριες οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς (Δημοτικού/Γυμνασίου/Λυκείου) είναι απαραίτητες.
Στρατηγικές Ενίσχυσης του εύρους Προσοχής & Συγκέντρωσης παιδιών και εφήβων
• αυξάνω τη βλεμματική μου επαφή και εξασφαλίζω την προσοχή του παιδιού/εφήβου (διαδικτυακά)
• τονίζω ξεκάθαρα τις σημαντικές πληροφορίες χρησιμοποιώντας λιγότερες/απλουστευμένες λέξεις
• μεταχειρίζομαι πολυαισθητηριακό τρόπο μάθησης (χρησιμοποιώ χρώματα/κίνηση/γραφικά/μουσική)
• χρησιμοποιώ θετική γλώσσα και χιούμορ
• δημιουργώ «ρουτίνες»
• δίνω στο παιδί/έφηβο δυνατότητες επιλογής
• χωρίζω τις δραστηριότητες σε μικρά βήματα
• ανταποκρίνομαι στην ανάγκη του παιδιού/εφήβου για κίνηση βάζοντας «όρια»
Τεχνικές Οργάνωσης παιδιών και εφήβων
Η οργάνωση του παιδιού/εφήβου κατά την περίοδο που διανύουμε είναι ζωτικής σημασίας.
Επομένως:
• τον βοηθώ να εντοπίσει τον «δικό του τρόπο» οργάνωσης και συγκέντρωσης (λόγω αλλαγής περιβάλλοντος και τρόπου διδασκαλίας)
• τον συμβουλεύω ως προς το πώς να διαχειριστεί το κινητό του και τον Η/Υ
• τον καθοδηγώ ως προς το πώς να διαχειριστεί αποτελεσματικά τον χρόνο του
• τον μαθαίνω να κάνει διαλείμματα σε τακτά χρονικά διαστήματα
• του δείχνω πώς να χρησιμοποιεί ένα ημερολόγιο ή ένα τετράδιο οργάνωσης (τα γραπτά μένουν!)
• =τον ενθαρρύνω να θέτει εφικτούς στόχους και να κάνει συχνά αυτο-αξιολόγηση (γιατί αυτό θα τον βοηθήσει να βελτιώνεται σε όλη του τη ζωή)
Βέβαια, ως εκπαιδευτικοί που υπηρετούμε την ολόπλευρη ανάπτυξη παιδιών και εφήβων (ψυχοσυναισθηματική, πνευματική και ηθική), πρέπει να θυμόμαστε πως αυτό που μας καταξιώνει ως παιδαγωγούς είναι η ικανότητά μας να προσαρμοζόμαστε στις αντίξοες καταστάσεις δημιουργώντας νέες συνθήκες προκειμένου να στηρίξουμε με κάθε δυνατό τρόπο τους μαθητές μας. Ας κινηθούμε, λοιπόν, προς αυτή την κατεύθυνση έχοντας ως σύμμαχο την επιμόρφωση, ενημέρωση και στήριξη από τους Ειδικούς.
Η Ομάδα Ειδικών Εκπαιδευτικών/Ψυχοπαιδαγωγών της Μονάδας Δοξιάδη, μέσω της πολύχρονης πείρας στα συναφή πεδία διοργανώνει:
Σεμινάρια και εποπτείες για Εκπαιδευτικούς
• Προτάσεις για τηλε-εκπαίδευση στο Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο
• Ταχύρρυθμα προγράμματα εκπαίδευσης πάνω στις Μαθησιακές Δυσκολίες και τα Προβλήματα Συμπεριφοράς
• Εξειδίκευση πάνω σε συγκεκριμένες Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές όπως τη Δυσλεξία, το Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας, τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή, από την οπτική της εκπαίδευσης
• Προτάσεις για διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς μέσα στην τάξη ή στο ιδιαίτερο μάθημα (μέσω διαδικτύου)
Σεμινάρια και εποπτείες για Ειδικούς Παιδαγωγούς:
Θα διεξαχθούν διαδικτυακά φροντιστήρια (webinars) με ειδική σχετική θεματολογία, ενώ η ομάδα μπορεί να παρέχει εποπτείες σε όσους επαγγελματίες ενδιαφέρονται για τις θεραπείες εξ’ αποστάσεως.
Για επιπλέον πληροφορίες και ενημέρωση, απευθυνθείτε στη Γραμματεία μας.
Υπεύθυνη
![](https://doxiadis-unit.gr/wp-content/uploads/2023/02/User-photo-615x410.jpg)
Ελένη Λιβανίου
(B.Εd. Honours, Msc. Educational Psychology, Ph.D) Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος