Ομάδα Μαθησιακών Δυσκολίων και Προβλημάτων Συμπεριφοράς

Υπεύθυνη Ομάδας: Ελένη Λιβανίου (Ph.D), Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος

Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, ξαφνικά η καθημερινότητα απέκτησε άλλους ρυθμούς και άλλα δεδομένα. Όλα είναι κλειστά και η οικογένεια σύσσωμη βρίσκεται στο σπίτι όλο το 24ωρο. Έτσι, μέσω των νέων συνθηκών αρχίζει ο επαναπροσδιορισμός των ρόλων μέσα στο σπίτι και την οικογένεια.

Ξαφνικά, η οθόνη παίρνει ενεργό θέση για το σχολείο, το μάθημα, την παράδοση της επόμενης μέρας. Οι γονείς δουλεύουν από το σπίτι με τα παιδιά γύρω τους, η κανονικότητα διαταράσσεται, οι συνθήκες, οι συνήθειες, τα πάντα αλλάζουν.

Εξαιτίας της εξάπλωσης της πανδημίας είμαστε υποχρεωμένοι όλοι για προληπτικούς λόγους να διατηρούμε αποστάση μεταξύ μας. Αυτή η απόσταση, ωστόσο, είναι ανάγκη να είναι φυσική και όχι κοινωνική. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προτείνει τη χρήση του όρου «physical distancing» (φυσική απόσταση) αντί για «social distancing»(κοινωνική απόσταση), όρος ο οποίος παραπέμπει σε καταστάσεις απομόνωσης, αποξένωσης και μοναξιάς.. Η τεχνολογία παρέχει τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων με διάφορους τρόπους χωρίς την ύπαρξη φυσικής παρουσίας στον ίδιο χώρο.  Σε μία τέτοια συνθήκη όπου η  καθημερινότητά μας έχει αλλάξει, είναι απαραίτητο όσο ποτέ να διατηρήσουμε μέσα σε αυτή την κανονικότητά μας. Αυτή η ανάγκη είναι υπαρκτή τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, χρειάζεται να αξιοποιηθούν κατάλληλα τα τεχνολογικά μέσα, ώστε τα παιδιά και οι έφηβοι να συνεχίσουν τη σχολική εκπαίδευσή τους, καθώς και τα προγράμματα παρέμβασης. Οι τηλε-θεραπείες παρέχουν τη δυνατότητα συνέχισης των προγραμμάτων παρέμβασης, διατηρώντας ένα σταθερό πρόγραμμα στην καθημερινότητα των παιδιών και των εφήβων. Η ύπαρξη καθημερινού προγράμματος, ιδιαίτερα με δραστηριότητες που προϋπήρχαν, δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας και σταθερότητας στα παιδιά.

Επιπλέον, η επαφή με το θεραπευτή διασφαλίζει πως ό,τι έχει κατακτηθεί μέχρι στιγμής στο πρόγραμμα παρέμβασης δεν χάνεται. Επιτρέπει, ακόμα, στο παιδί να διατηρήσει το δικό του «χώρο» όπου έχει δυνατότητα να συζητά όσα το απασχολούν αλλά και να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται τα συναισθηματά του. Είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψιν πως η πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση δημιουργεί έντονα συναισθήματα, τα οποία είναι πιθανό τα παιδιά να αδυνατούν να τα αναγνωρίσουν επαρκώς και να τα εκφράσουν λεκτικά. Είναι γεγονός οι τηλε-θεραπείες δεν μπορούν επαρκώς να υποκαταστήσουν τις θεραπείες που γίνονται με φυσική παρουσία. Ωστόσο είναι απαραίτητο να υιοθετηθούν με στόχο τη διατήρηση της σταθερότητας ιδιαίτερα σε μία περίοδο κρίσης που δεν αποτελεί διάστημα διακοπών.

 

Η Ομάδα Ειδικών Εκπαιδευτικών/Ψυχοπαιδαγωγών της Μονάδας Δοξιάδη, μέσω της πολύχρονης πείρας στα συναφή πεδία, προτείνει και διοργανώνει συμβουλευτικές εισηγήσεις προς τους γονείς, εκπαιδευτικά σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, webinars που θα αφορούν ιδιαιτερότητες μάθησης και τεχνικές αντιμετώπισης, ως μέσο συμβολής για την αδιάκοπη και απρόσκοπτη παροχή πνευματικών και γνωστικών εφοδίων στα παιδιά τους, σε αυτή την πρωτόγνωρη συνθήκη.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη Γραμματεία μας.

 

Μονάδα Δοξιάδη: Ομάδα Ειδικών Εκπαιδευτικών/Ψυχοπαιδαγωγών για την αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών & Προβλημάτων Συμπεριφοράς.

Με αλφαβητική σειρά τα μέλη :

-Νατάσα Γκοτσοπούλου                  

-Στελλίνα Κουντζάκη

-Εύχαρις Λάκατζη

-Αθηνά Παλίδη

-Βάλια Πανδιά

-Βάσω Τενέντε

-Βάλια Τσιλιβάκου