Η διαδικασία αξιολόγησης και διάγνωσης των δυσκολιών των παιδιών είναι σύνθετη, επειδή απαιτεί εκτίμηση του οικογενειακού κι εκπαιδευτικού περιβάλλοντός τους, καθώς και τη σε βάθος εξέταση κι αξιολόγησή τους.
Για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, τα μέλη της διαγνωστικής ομάδας πρέπει να έχουν υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο, αλλά και μακρόχρονη επαγγελματική πείρα.
Η διαδικασία που ακολουθείται για να εξασφαλιστεί μία διεπιστημονική και ολοκληρωμένη προσέγγιση περιλαμβάνει 5 στάδια: